Flytt på G...

.....till er som undrat efter allt mitt snack om packning :-)
Så är det så att vi ska flytta.
Igentligen skulle vi inte alls röra på oss just nu eftersom vi tycker att vi bor bra där vi bor och Ella inte är så gammal än.
Men så dök det här upp  och vi funderade och funderade och kom fram till att vi vill flytta. Så nu bor vi här i packlådor :-)

Det blir inte fler rum men det blir feler kvm vilket är väldigt välkomnande. Det är på markplan vilket är ännu mer välkomnande. Ser framför mig långa sommar kvällar med ett glas rosé och grillat. Titta på solnedgången och mysa.
Det är helt enkelt ett bättre boende som underlättar och självklart vill vi ju att Ella ska ha någonstans att leka och krypa rundor i sommar. SÅ valet va ganska lätt.
Har tyvärr inga bilder att visa er nu men det kommer :-)
Än så länge är det tomt där borta och här är bara en massa kartonger och blåa IKEA kassar ( de är bra till mycket) men jag lovar att uppdatera er.

Vi bestämde oss ganska nabbt för att flytta och slapp vår uppsägningstid på vår lägenhet (har hyres isag och där är egentligen 3 mån uppsägning) så i  tisdags fick vi reda på att vi kunde få flytta ut till den 1 mars och att dom hittat hyresgäst hit så det blev snabba drag. Helt plötsligt hade vi bara dryga veckan på oss att flytta, men den som längtar efter något nytt längtar alltid för länge så det va skönt att få en spark i gumpen och komma loss.
Nu har vi bestämt att vi ska försöka att flytta på tisdag, får se hur mycket vi hinner. Ska dock inte lämna nycklarna förrän på måndag (den 2 mars) så det är ju ingen panik med allt det småttiga som alltid står kvar.

Nu ska jag njuta av min latte i soffan....om jag hittar den :-)
Vart man än vänder sig så har man en flyttkartong som granne, knappt man hittar sig själv.

Kram

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hoppas allt går bra med flytten!

2009-02-22 @ 12:02:15
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0