Fortfarande snö ute...

Det va fortfarande snö på marken när vi vaknade i morse.
Natten utan S har gått bra, lite rörigt igårkväll bara, men mormor hjälpte till bra :-)
Hon somnade sedan vid halv tolv, vaknade 05 fick mat och osmnade igen och sen gick vi upp när klockan va lite över 08, då gick morfar ut med hundarna medans Ella fick mat.

Efter maten bestämde vi oss för att gå ut och promenera i det fina vinterlandskapet. Så jag packade ner Ella i overall, åkpåse och mössa och ner i vagnen sen bar det iväg. (uppdaterar med bilder då vi kommer hem, kan inte föra över bilderna på mammas dator)
Supermysigt var det och nu ligger hon ute i vagnen och sover så sött. Härligt att kunna ha henne ute att sova, bra med frisk luft. Längtar tills vi får uteplats där man kan ställa henne. Hon sover så bra utomhus.

Jag har tittat på Efter tio med Malou Von Sivers, och odag va det champagne lunch med Thomas Bolme, Peter Jihde och Kjell A Nordström, han är en av världens högst betalda föreläsare. Han berättade att frö en föreläsnig tar han ibland en halv miljon kronor för, beroende hur mycket förberedelser han har. Tänk att göra det man älskar så mycket och få så bra betalt. Man kanske skulle satsa på en annan karriär :-)
Morfar håller på med nya badrummet som nästan är färdigt nu, ska bara mura upp glasblock i duschen och koppla in vattnet. Sen längtar Ella och jag efter att få bada i det fina badkaret med lejontassar :-) Ska bli så härligt då vi inte har badkar hemma.

Nu ska hag återgå till soffan en mugg med kaffe och ett nummer av lantliv.
ha det gott så länge!!

Kram L

P.s) Synd Mickan att  det inte blev något husköp, men det kommer flera tåg :-)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Å, badkar hade jag behövt just nu. DENNA DAGEN började med en eventuell näsfraktur (?) kallas det så? iallafall L lyckades skalla mig så näsblodet forsade och nu har jag blivit runtskickad i sjukvården för att få ett svar på om jag skulle kunna ha fått en spricka för de e svullet och värker lite men men får ringa vårdcentralen och kräva tid imorgon. Suck. Vi har inte gett upp på huset. Ska till Swedbank imorgon men har inga stora förhoppningar längre. Den som lever får se ;)

2009-02-12 @ 13:56:26
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0