Godmorgon/Godmiddag

Här har det gått i ett sedan vi kom igårkväll.
Körde upp till mamma när S kom hem efter jobb igår.Kom upp till mamma och ett dukat bord, vilken härlig känsla. Att bara kunna sätta sig till ett dukat bord och njuta och inte tänka på att varken duka fram eller av (kan få lite dåligt samvete för att jag inte hjölpte till).
Sen började det som skulle komma till att vara den jobbigaste kvällen/natten hitintills i lilla Ellas liv.

Jag vet inte om det var därför  att vi var här uppe, ny miljö, nya dofter och nya saker att titta på. För vår dotter skulle allt annat ön sova (fast det va det hon behövde dp hon skrek av övertrötthet) Hon va lite hos morfar, lite hos mormor, för att komma tillbaka till mamma och somna, i 10 min, sen gick det om så. Hon sov i 1½ timme upp i bilen, men från det att vi kommit up kl 18 så va hon vaken till 01.00 c. Då hade hon ätit så mycket så jag trodde att hon skulle sprängas och va så trött att jag trodde hon skulle krevera snart. Man märkte på henne att j´hon vill osva men ändå inte, det fanns ju så mycket bytt at titta på.
När klockan nörmade sig 01 så somnade hon i utmatthet i min famn, jag lyckades sen lägga över henne i vagnen (som fungerar som hennes säng här hos mormor och morfar) hon skruvade på sig lite men somnade till slut in ordentligt.
En trött och utmattad mamma la sig brevid sin man (somförövrigt sov gott) och hoppades på att få ett par timmar sömn.

Efter vad jag tyckte va en timme så ville får sessa ha mat igen, men när jag gick upp och tittade på klockan upptäckte jag att hon va 06 så vår sessa hade sovit i 5 timmar, skönt för henne.
Hon åt och somnade om.

Sen vaknade vi 09 och gick upp till ett då tomt hud, bara hundarna hemma. S hade kört till sin konferens, mamma till jobb och Leif till gubbaträff :-)
Så idag flyger Ella och kag solo. Det blir en promenad senare idag, då hon sover ganska gott nu i min säng.

Ute ligger snön på marken och det är is på dammarna, ett underbart fint vinterlandskap.
Hundarna är ute och skäller på djuren och jag sitter med en kaffe framför datorn.

Hoppas ni har en bra dag där ute i stugorna och att snön inte givit er beklymmer.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0