När Lillan Kom Till Jorden

Ella kom den 30/12 2008 med planerat kejsarsnitt.
När man har fått en datum, så känns det lite konstigt. Detta är dagen D, dagen då vi får träffa vår dotter. Det känns overkligt. Vi kom in på morgonen, fick vänta hela dagen (jag fick ha dropp och fick inget äta) Förväntningarna va höga.
14.20 är vår prinsessa född. När hon kom upp på mitt bröst så rann lyckan över. Jag kunde aldrig föreställa mig något så stort, att ett litet liv som hon kunde skapa så mycket kärlek, så mycket lycka.
När man är så överöst med kärlek att man skulle kunna dö för en annan person. För det är det det är för ett barn. Jag skulle utan att tveka lämna mitt liv för henne.

Varje gång jag har min dotter i famnen så slår det mig hur lycklig jag är!
Man kan aldrig föreställa sig detta innan. Inte ens under graviditeten , hur det ska bli efter.
Barn är det finaste som finns och min Ella är självklart det mest underbara jag vet :-)


Ella två dagar.


Ella tre dagar.

När hon kom till oss så blev vi tre. När hon kom till oss så stannade världen runtomkring en aning.
Jag minns första dygnet som en dimma, dels för att Ella kom med kejsarsnitt men också för att man va i någon sorts bubbla. Där bara vi tre fanns.
Det är detta man drömt om men aldrig tagit för givet att få, men nu är man där och har det :-)
När hon ligger i sin säng, går jag ofta in där bara för att titta på henne , att hon är min, att hon är vår. Det är ofattbart.
Jag får nypa mig själv i armen många  gånger om för att inse att det inte är en dröm.

Ella Amanda heter hon. Amanda är efter Ellas morfars (mammas man Leif) mamma.
Ellas riktiga morfar finns i himlen och tittar ner på oss och ler. Han hade varit en sån stolt morfar. Det skär i hjärtat att hon inte kommer träffa honom, att han inte kommer träffa henne. Det skär i hjärtat över att han inte finns med oss. Men i våra tankar är han alltid där och jag kommer se till att Ella kommer lära känna sin morfar Göran på ett speciellt sätt, genom bilder och berättelser. För han va en underbar man , min pappa.

En stor KRAM till alla er mammor där ute. Det är ett fantastiskt jobb ni gör.
Till alla er pappor där ute, ni är underbara som står vid vår sida under hela tiden.

Stor KRAM L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0