Är allt verkligen relativt?

Just nu är vi inne i en period av att allt ska vara relativt (iallafall enligt Runar Sörgaard som idag gästar Efter tio på tv4) Jag är faktikst benägen att hålla med.
Saker kan inte bara vara rätt eller fel längre utan det ska vara relativt.
Saken är ju att det inte är det!

Veckans ämne på Efter tio har varit trafficking, och det va på detta ämnet som ordet relativt kom upp.
Diskussionen va om det va rätt eller fel att köpa sex, om personen som köper sex reflekterar över detta eller vet att det är fel. (Förhoppningsvis vet dom att det är fel eftersom det är olagligt)
Malou ställde frågan om man skulle säga till en vän som köpte sex.
Självklart ska man göra det, enligt min mening.
En person som köpt sex blev frågad detta, om han tyckte att det va fel. Hans svar var, "- Allt är relativt" (Han menade på att han hjälpte personen som gav honom sex, han betalade henne för attt hon behövde pengar och han fick något i utbyte).
NÄ, det är inte relativt!

Jag tycker att vi ska stryka ordet relativt.
Självklart är det inte relativt, för kvinnan som säljer sex, för flickan som blivit hitlurad till sverige för "ett bättre liv", Saker och ting är inte relativa.

Fråga er själva, vill vi ha en relativt ärlig ekonomichef? Vill vi ha en relativt otrogen man/fru?

Jag stryker iallafall ordet relativt från min ordlista!

Kram L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0