Härlig promenad vid havet!

Idag sov vi förmiddags "nap" såå skönt! Efter det så åt sessan otroligt mycket mat.......lekte lite i gymmet medans jag hann göra mig iordning.

Sen skickade jag ett sms till Jeanette och kollade om hon va sugen på en promnenad, och det va hon.
Vi bestämde oss för att mötas på halva vägen.
Det gick fortare än vad jag trodde att gå.
Sen gick vi ner mot havet, så mysigt!

Vi kollade också in ett par dagis på vägen, ja  jag veta att det är tidigt, men här gäller det att vara ute o god tid, annars får man ingen plats. Man sätter dom i passiv kö först och sen i aktiv, så är man säker på att få det dagis man vill förhoppningsvis. Vi har ett par dagis på vårt område så jag hoppas verkligen att vi får något av dom.

Sessan somnade gott i vagnen på promenaden, vi va ute i hela två timmar kändes så bra, jag var säker på att hon skulle vakna när vi kom hem och vagnen stannsde, men hon sov vidare, och sover fortfarande. Hade gärna velat ha henne ute i vagnen, men där vi bor går det så mycket folk utanför så jag är lite nojig med att ha henne där. Ville dock inte börja böka med henne och ta av henne kläderna m.m, så jag öppnade fönstret i sovrummet och rullade in vagnen där istället, summan av kardemumman, hon får sova i frisk luft och vi får ett vädrat sovrum. Alla är lyckliga :-)

Snart kommer min underbara man hem, då ska han köra och skicka iväg vår nespresso maskin som strejkar (men vi har fått en lånemaskin så länge så vi är räddade) och hämta mitt paket med kläder. Han ska också köpa lite god mat till ikväll.
Ser framemot att ha en mysig kväll i soffan :-)

Imorgon så bär det av mot Svedala, där är det klädes shopping som gäller, till Ella då alltså. Dom har utförsäljning på Svedala Quality Outlet, på barnkläder så vi ska se om vi hittar ngt fint till henne.

Hoppas ni får en mysig kväll och att ni har haft en bra dag!!

Stor KRAM till er alla

                                        // L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0