Medan hon sover.....

......så heter min mans blogg :-)
Ofta är det så, att man gör alla måsten och sysslor och annat som man ska hinna med medan hon sover..

Nu sover vår prinsessa för natten......hennes pappa i sängen brevid, och jag , ja jag har duschat och haft lite hemma spa....det är sådant man får passa på att göra just, medans hon sover :-)

Får se om sessan sover lika bra som inatt, något säger mig att hon inte kommer att göra det. Hon har sovit ganska mycket idag......så jag tror att hon vaknar vid 01 :-)

Imorgon börjar min man jobba....han ska ju gärna ha sovit lite innan klockan ringer 06..........
Så vi får se hur mycket han orkar eller om jag får ta mat passen.

Känns lite konstigt att han inte ska va hemma mera med oss på dagarna.
Jag är övertygad om att det kommer gå jätte bra. Men vi kommer att sakna honom!!

Vi har veckan bokad nästan......
Torsdag är det BVC och sen kommer ♥Jeanette med sin lilla ♥Emil (som är född ett dygn före ♥Ella) vi ska ta vår dagliga powerwalk och sedan mysa med en fika.
Jeanette lärde jag känna i min mamma grupp på MVC (mödravårdcentralen)
Vi va 4 mammor i den gruppen. Vi träffades på MVC varannan vecka under graviditeten.
Jag minns första gången, jag kom en timme för sent, för BM (barnmorskan) hade gett mig fel tid :-0
Alla var där redan....jag vet att jag tänkte, vad är detta för en sorglig skara :-)
Förutom Jeanette då, och hennes man Martin :-)
Första gången pratade vi inte så  mycket....andra gången pratade vi ganska mycket (båda två har ganska lätt för att prata, så vi kacklade på rätt bra :-)
Efter X antal veckor in i graviditeten ska man göra en glukosbelastning (dom kollar om man har graviditets diabetes) Då fick Jeanette och jag samma tid, vilket va super kul. Vi kacklade på som aldrig förr och jag märkte att den här personen gillar jag, henne vill jag lära känna. Vi bytte nr och bestämde att efter nästa MVC träff så skulle vi fika.
När nästa tid va inne så fikade vi efter, det blev vår lilla tradition.....och sen har vi hängt ihopa. Så himla kul, man har följt varandras graviditeter och nu ska man få följa varandras barn och föräldrarskap.
På tordag är det första gången som jag träffar Emil och första gången som Jeanette träffar Ella, det ska bli så himla kul!! Emil är en riktig snygging.....kanske Ellas första pojkvän :-)


Nu ska jag gå och nanna så jag kan få sova lite innan sessan vaknar.

Dröm sött
KRAM L


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Gumman!

Hittade din blogg via mickan:-)

Hon har ju berättat att du väntade o att du slutat på gråsparven osv, följt er genom henne så att säga;-)

Måste få säga GRATTIS till er lilla fina dotter:-)

Hoppas allt gick bra m förlossning o allt:-) Barn e underbara:-) För 6 år sen gick jag höggravid o bland känns de som igår ibland känns de so´m om vi alltid haft vår påg;-) o nu har man 2... full rulla jag lovar:-) Ja lycka till m mammaskapet o lilla Ella Kram Jenny p´s assistent;-)

2009-01-21 @ 10:10:14
Postat av: Linnéa

Tusen tack! Vad roligt att du hittat hit!

<ja visst är det underbart, detta är det bästa som hänt mig. Vi är så lyckliga här hemma...går runt i en liten glasbubbla vår lilla familj.

Hoppas allt är bra med er, det va ju ett tag sedan vi sågs!!

KRAM

2009-01-21 @ 12:05:31
URL: http://lillapluppsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0