Sömn, vad är det?

Det frågan jag ställer mig varje dag. Jag vill inget annat än att lägga huvudet på kudden och sova, om det så bara är för en timme.

Vår dotter är nu inne i sin första tillväxtperiod. Det betyder, mycket mat och ofta, lite sömn och allmänt kinkig.
När man tror att hon somnar och tänker sova i ett par timmar, så vaknar hon.
Hon är så trött så hon inte vet vart hon ska ta vägen, man ser på henen att hon vill sova, men där är ngt som stör.

Min sambo och jag pratade idag om det efter jag hade pratat med vår BVC sköterska, att hon, precis som oss måste ha växtvärk. Där är något som stör henne hela tiden. Hon sover fruktansvärt oroligt och kan mitt i sömnen börja skrika, hon vaknar inte utan bara skriker och gråter för att sen fortsätta sova.

Detta är så jobbigt att se, att hon tycker att det är jobbigt.
Sen är det fruktansvärt jobbigt för jag får dåligt samvete när jag vill sova.

I onsdags började min sambo att jobba, och det va då hennes tillväxtperiod började. Jag började ta hela nätterna med matning, och sen va jag själv  på dagarna, det va en omställning. Igår kom det jag väntat på, jag brast, hela hela kvällen gick jag runt som en skör porslinsdocka, rädd för att gå sönder.
Jag va så ledsen och när jag blev ledsen fick jag dåligt samvete, för att jag va ledsen, jag har ju fått en dotter jag ska inte va ledsen, men jag grät av utmattning.

Även en mamma behöver sin sömn och när man inte får den så är det svårt.
Jag tittade på min älskade dotter idag när hon tog en av sina powernaps :-) och tänkte att hon är det mest fantastiska som finns, för det är hon. Hon är underbar! Inom mig längtar jag efter att denna tillväxtperioden lider mot sitt slut snart så att vardagen blir mer strukturerad. (är jag egoistisk nu?)

Idag är jag iallafall världens lyckligaste, min sambo bestämde sig för att ta halvdag, med andra ord så va han hemma lite över klockan ett. Vilket verkligen  kom passande.

Nu vaknar vår dotter, exakt en timme har hon sovit....dax för mat igen :-)

Hoppas ni har haft en bra dag......och att ni kommer få en trevlig kväll.......
Vi ska titta på Let´s dance och äta en god middag!!

Kram L

Kommentarer
Postat av: Isabella&Minnas pappa

Kul att du gillade testet;) Vem fick du?;)?

Jag känner igen det där med sömnlösa nätter. Inatt var vi vakna med två hostande flickor mellan 01,30-03,00!! Man vänjer sig aldrig heller. Hoppas ni får en bra helg!

2009-01-23 @ 15:49:27
URL: http://alskadeisabella.blogspot.com/
Postat av: Mikaela

Hej gumman! Hoppas du förstår att jag inte ringer lika ofta nu för att jag antar er värld är lite upp och ner och jag vill inte störa. Om du vill prata är det bara att ringa. Du vet att jag finns. Du är inte egoistisk. Skulle du vara de skulle ALLA föräldrar vara d för säg en förälder som aldrig klagat på sömn. Jag brukar tänka såhär. DET GÅR ÖVER. En liten tröst men det är ju så det är. Allt är perioder då det gäller barn. När man vant sig vid det ena böjar det andra. Här hemma har jag en extremt mammig liten kille som helst ska sitta hos mig på dagarna och sova vid mig på nätterna eller ska jag kanske skriva PÅ mig för brevid ligger han knappast. Och jag försöker tänka att när han blir stor kommer jag aldrig ångra varje sekund med honom MEN ibland är det TOKjobbigt. Hur ego är inte jag! Kramar!

2009-01-23 @ 17:37:02
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0