Vår lilla Ella tycker att sova är överskattat.....

Hon har börjat med detta nu, att vara vaken flera timmar i streck.
Idag vaknade hon vid halv åtta imorse.....då gick vi upp tittade på nyhetsmorgon och åt frulle. Pappa fick sova vidare, skönt tyckte han :-)

Sen somnade hon efter ett tag, och sen skulle vi köra hem. Bilen är en bra plats att sova på för det rör på sig hela tiden, skakar till lite ibland och vaggar till sömn!

När vi väl va hemma va vår lilla dotter super hungrig, hon nästan kastade i sig maten, om man nu kan säga det när hon äter på flaska, men nästan, glupsk va hon iallafall :-)

Sen ville hon verkligen inte sova.....så hon va vaken med oss.
Vi lyssnade och dansade till Lars Winnerbäck.....en favorit här i hemmet....för övrigt Ellas första konsert hon va på.(visst hon låg i magen, men dom säger ju att de kan höra ljud utifrån)on,
Det va här i Malmö i sommras.
Så nu när hon kommit ut, så minns hon nog lite Lasse w skulle jag tro, för hon lyssnar och njuter.
Efter ett tag somnade hon, jag va så glad och nöjd att jag inte vågade lägga henne från mig av rädsla att hon skulle vakna, så jag bullade upp med kuddar i sängen, satte på tv:n och hade Ella liggandes på mig. Hon sov och va nöjd i sisådär ett par timmar (nej, jag låg inte där i etyt par timmar, jag flyttade mig till soffan när Mickan och Ankan kom på besök ) Men sen, så somnade hon inte om, nu har hon varit vaken sedan halv sex, och är så trött så hon inte vet vad hon ska ta sig till. Ibland somnar hon korta stunder, men sover väldigt oroligt.
Nu går min man runt med henne hängandes på armen, i tron om att det är magen som kniper.
Någon som har tips mot knipande bebismagar? Någon som kanske haft proböem med det i samband med att man ger ersättning?

Nu har iallafall mamma L gjort en kladdkaka, eller rättar sagt min man har bakat sin första kladdkaka med assistans från mig :-)
Så jag ska göra mig en latte och sen njuta lite i soffan :-)
Kanske går det ngn bra film, annars tittar jag nog på ngr avsnitt av Army wives........

So long L

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Å, jag blir SÅ glad VARJE gång du skriver nytt och du skriver så fint. Nu har jag små grinig prins här som ska ut på promenad vill bara önska er DEN BÄSTA dagen och hoppas att Ella får sova några timmar i sträck idag. KRAMAR M!

2009-01-20 @ 10:14:17
URL: http://bebisfabriken.blogg.se/
Postat av: Anonym

prova ge henne ersättning utan mjölk i. tror enago har en sort som säljs på typ ica. lycka till för det är ju inte så mysigt för lillan att ha ont i magen. lite massage brukar oxå funka bra.

2009-01-20 @ 18:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0