Ella brås på mamma!

I tisdags i förra veckan var vi på BVC, Ella hade sin 8 veckors kontroll med läkaren. Allt gick super bra, läkaren kände och klämde och berättade att allt var bra och som det skulle. Alltid skönt att höra för ett mamma öra :-)
Ewa, som läkaren hette, la Ella på magen för att kolla hennes huvud och rygg och när Ella låg på magen var hon på väg att rulla runt på rygg. Ewa sa, "titta titta detta ska de kunna när de  är 6 månader och hon har inte långt kvar" och självklart var jag en stolt mamma när jag gick därifrån.

Nu precis så lade min man Ella ner på magen i babygymmet och sen skrek han "hon rullade runt alldeles själv"
Jag sprang såklart in i vardagsrummet. Han lade henne igen på magen och hon rullade runt, igen och hon rulllade runt.
Så med andra ord vår dotter är tidig i sin utveckling, men som skrivet hon brås på mamma.
Jag var också tidig i min utveckling, jag rullade runt tidigt jag stod upp tidigt, så nu har vi en dotter som följer i samma spår. Håll i hatten för nu kör vi :-)

Man kan ju knappt beskriva hur stolt man är, men alla ni där ute med barn förstår vad jag menar.
Måste också meddela att vår dotter har  börjat att sova mycket bättre på dagarna och är därmed en mycket mer harmonisk liten tjej :-)



Kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

fin blogg :)

2009-03-01 @ 20:43:21
URL: http://jessieh.blogg.se/
Postat av: Josefine

Skönt att få en "kontroll", ska med Ludvig på 10-månaderskontrollen på torsdag.



Ha en fin kväll!

2009-03-01 @ 20:47:58
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken sötnos=)



Kan tänka mig hur stolt man är över sina barn och jag hoppas att jag själv en dag får uppleva den känslan. Kraam

2009-03-02 @ 20:07:48
URL: http://livetuppochner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0