Saknar min mamma!

Inatt sov Ella 8 timmar . Det är skönt att få så många timmar i fäljd, jag sov dock bara 7 av dem men det var skönt ändå!
Vi vaknade och steg upp när klockan va åtta, det brukar bli vid den tiden varje dag, vår skatt har bestämt att åtta  är en bra tid att stiga upp på morgonen :-)
Lugnt och skönt hade vi det på morgonen. Vid tio så gick vi ut på en powerwalk, men den var allt annat än skön! Det stormade så man knappt kunde ta sig fram och jag var nära på att vända hem. Men skam den som ger sig så det var bara att kämpa på.
Precis när vi kommit hem så ringde snickarn som skulle komm aoch fixa våran altandörr, 5 minutuer senare var han här och vips så var dörren fixad!

Sen sov skatten på baksidan i tre timmar och jag åt lunch, städade och slängde in en tvätt  i maskinen.
SKönt att hinna med det när hon sover.

När mammas man var här i tisdags så kom jag på hur mcyket jag saknar min mamma. När dom bestämde sig för att flytta upp till Halland, till huset där uppe så kändes det inte så jobbigt. Vi kör upp ganska ofta ändå tänkte jag och när jag var gravid så var vi där mycket.
Nu när Ella kommit så har vi varit där uppe 2 gånger och det är så himla härligt! Men det blir ju inte som vanligt, att man träffas och äter middag eller tar en fika på helgen eller bara ses för att man saknar varandra.
Just nu saknar jag min mamma mycket och vill att hon helst ska bo granne med mig. Men man får göra det bästa av situationen helt enkelt.
Kikade in på bloggen prinsessansdagbok och såg att hon också hade skrivit om sin mamma idag. Hon har ju också precis fått barn så jag kan tänka mig att ens känslor är lite mer mäktiga nu. Har man sin mamma långt ifrån sig så är det ju ganska å naturligt! Särskilt när man har fullt med hormoner i kroppen som ganska ofta svallar över :-)
Nu ska jag faktikst ringa min mamma och höra om hon vill komma ner i helgen och mysa med oss!! Hade varit härligt!!


Min mamma och hennes man Leif. 1/1-09 Ella är 2 dagar.

Ikväll ska vi hänga upp en massa hyllor och lite gardinstänger :-)
Hoppas att det blir bra!!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0