Välkommen måndag!

Här har vi varit vakna sedan 04. Från att skrytit om att hon sovit nätterna igenom så vaknade vår prinsessa 04, åt och ville inte somna om. Jag la henne i sängen 05 och då sov hon inte. Sen låg hon där och knorrade och jollrade. Somnade kanske en timme. När klockan var 07 då slog hon upp de stora blå för morgonen.
Jag kan säga att jag var allt annat än pigg, för även om sessan somnade bra igår (22.00) så gick ju inte vi och la oss och då missar man ju några timmar.Så jag har väl snittat en 5 timmar kanske.

Halv nio somnade skatten i min famn och jag la in henne i sängen. Jag fick tid att göra mig iordning och käka frulle (ok , det har jag inte gjort än. Fastnade här) Så nu hoppas jag att hon sover några timmar, för hennes skull.

Kl 11.00 kommer Tessan och vi ska fika och komma ikapp allt vi missat. Tiden sen vi  kom hem från BB har bara runnit iväg och man har inte riktigt hunnit träffa alla som man vill. Men nu när det mesta lugnat sig får man ta igen det.

Beställde två stycken böcker igår på ADLIBRIS. En som heter "Att växa och upptäcka världen". ♥Jeanette som rekommenderade den. Handlar om bebisens första år, de olika utvecklingsstadierna och vad som händer varje vecka. Tror man kan få en massa svar där.
Sen köpte jag en som hette "Hur man överlever det första året som mamma" och den är nog lite mer riktad till mig :-)
också ♥Jeanette som rekommenderade den.
Hon och hennes lilla prins Emil var här i fredags. Emil är född ett dygn innan Ella så det är så himla kul att jag lärt känna henne. Det var supermysigt! Vi la Ella och Emil i babygymmet bredvid varandra, men de var mest intresserade för allt annat runtomkring än i varandra. Tror att de behöver va lite äldre för att upptäcka den andre och att det kan va ganska kul att ligga bredvid varandra och jollra :-)

Idag ska jag försöka fixa lite på uteplatsen, om det kan sluta att regna. För det är ingen höjdare att vara ute i regnet.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0